Loading...
Sunday, March 9, 2014

Bagaimana Elak Suami Curang


Ramai wanita menginginkan petua, panduan, teknik, kaedah, rahsia atau cara bagaimana elak suami curang. Curang disini juga boleh jelaskan sebagai suami miang.Cara bagaimana elak suami curang ini diperlukan oleh ramai wanita apabila mereka dan suami mencapai usia 40an. Pada usia 40an, suami mula merasa ingin menambah isteri dan mula menunjukkan miang mereka. Pada keadaan ini, akan merisaukan isteri untuk membendung perangai suami dan isteri memerlukan teknik, kaedah, panduan, rahsia, teknik, kaedah cara bagaimana elak suami curang.

Berikut adalah perkongsian artikel mengenai petua dan tindakan bagaimana elak suami curang. Tindakan dan perlakuan yang dilakukan oleh para isteri untuk membendung dan mengawal perangai suami yang mula ingin curang atau miang terhadap wanita lain. Dengan menjaga perilaku, peribadi, keadaan diri dan sikap isteri akan menjadi cara bagaimana elak suami curang atau miang ini.

Isteri yang menghadapi masalah suami menunjukkan sikap ingin curang atau miang ini akan boleh diselesaikan dengan baik dengan isteri sentiasa memanjatkan dan mengadu kepada Allah melalui doa.

Selain itu antara perkara lain untuk bagaimana elak suami curang ini dengan

1. Layan suami seperti biasa. Hangatkan suasana dengan kata-kata yang memberangsangkan kerana ia boleh membangkitkan semangat dan suami berasa dihargai. Tetapi jangan sekadar bercakap, isteri harus buktikan dengan perbuatan. Jika hanya pandai memuji, tetapi di bilik tidur isteri rebah dan tidur macam tunggul, pujian itu tidak bererti langsung.

2. Wanita pada usia 40 tahun terutama mereka yang ramai anak, kadang-kadang sudah mula dingin seks dan tidak berapa minat mengadakan hubungan seks. Mungkin sebab kesibukan di pejabat atau letih melayan anak-anak sepanjang hari di rumah, isteri menjadi pasif. Sebenarnya tanpa mengira usia, isteri patut bijak berbicara mengenai seks.

3. Wanita pada usia 40 hingga 45 tahun masih cantik dan menawan. Mungkin tidak secantik gadis belasan tahun, tetapi jika bijak mendandan diri, suami pasti tidak menjeling pada orang lain. Masalahnya, sesetengah isteri terutama yang menjadi suri rumah sepenuh masa, tidak menghiraukan soal ketrampilan diri. Mereka membiarkan rambut menggerbang macam penunggu pohon beringin. Dahi berkerut, bibir berkedut, tanpa bedak serta tanpa gincu. Pipi pula berminyak semacam.

Apa yang dikehendaki suami ialah penampilan seorang isteri yang kemas, sopan dan kelihatan manja. Usah terlalu manja, nanti suami pula naik lemas. Tidak salah menyambut kepulangan suami dengan haruman. Semburlah pewangi yang boleh membangkitkan semangat.

4. Sambutlah suami dengan senyuman paling manis, ikhlas dan bukan dibuat-buat.

5. Bilik tidur adalah tempat rehat bagi suami isteri, oleh itu haruslah beretika. Tempat tidur mesti selalu kemas dan menarik. Semburkan haruman supaya semerbak sepanjang malam. Sesekali taburkan bunga-bungaan wangi di atas tilam. Malangnya, bagi isteri yang sudah melewati 40-an, bau haruman di kamar beradu biasanya tidak dihiraukan lagi. Tiada lagi bau minyak wangi seperti zaman baru berkahwin dahulu, tetapi lebih kepada bau minyak angin. Jika setiap malam hidung suami tersumbat bau minyak angin, matilah seleranya untuk ‘mencakar’. Ini mungkin nampak remeh, tetapi isteri harus memahaminya.

Berikut tadi adalah perkongsian untuk isteri bagi bagaimana elak suami curang atau miang ini.

Diharap para isteri lebih pandai untuk menjaga peribadi, sikap, diri dan keadaan rumahtangga untuk membendung masalah suami curang atau miang ini.

Suami juga haruslah menjaga hati isteri juga..


- www.panduankeluargabahagia.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer
TOP